LogiSmile
Célja / leírás
Európa utolsó kilométeres kiszállítás piaca 2018-ban elérte a 624 millió eurós értéket, és várhatóan 2027-re 2,3 milliárd euróra növekszik. Az új trendek, mint az aznapi kiszállítás, az e-kereskedelem és a társadalmi távolságtartás iránti igény növeli a piacot. Ugyanakkor a rakodóhelyek hiánya és a nem megfelelő kiszállítási struktúrák akadályozzák a növekedést. Az autonóm szállítóeszközök javíthatják a városi áruelosztást, így hatékonyabbá téve a vásárlói igények kielégítését, és gyorsabb, kevésbé zsúfolt, alacsonyabb szennyezettségű városokat eredményeznek.
Hogyan valósul meg?
Annak ellenére, hogy az autonóm földi áruszállító járművek (ADD) számos előnnyel rendelkeznek, a szektor még nem integrálta teljes mértékben ezeket a járműveket. A LogiSmile bemutatja az autonóm szállítórendszert (furgon + ADD), amelyet különböző városi és ipari környezetekben tesztelnek (Esplugues, Hamburg és Debrecen), többféle felhasználási esetben. Csökkenti a költségeket, parkolási problémákat, kibocsátást és torlódásokat, miközben rugalmas, gyors, érintésmentes szállítást biztosít.
A részt vevő városok felmérik infrastruktúrájukat és jogi kereteiket, hogy önvezető kiszállítójárműveket alkalmazhassanak. Ez magában foglalja a jelenlegi közlekedési szabályok, fogyasztó-jármű interakciók, adatmegosztás, valamint a gyalogosokkal, kerékpárosokkal és járművekkel való együttműködés felülvizsgálatát. Az együttműködés és a lakosság bevonása lehetővé teszi a folyamatos termékfejlesztést és szolgáltatástervezést. A projekt célja egy egységes európai keret létrehozása az autonóm kiszállítójárművek működtetésére.
Mi szükséges hozzá?
- Egy ún. Autonóm Hub Jármű (AHV), amely egy „anyahajóként” működő önvezető jármű, amely csomagokat szállít a városi forgalomban
- Egy Autonóm Kézbesítő Eszköz (ADD), amely egy közepes méretű autonóm robot, amely az „anyahajóról” leválva kézbesíti a csomagokat
- Egy globális vezérlőközpont az autonóm járművek irányításához
Ki működik közre?
- Capgemini, felkészíti az ADD és AHV eszközöket különféle felhasználási esetekre és szoftverfejlesztést biztosít
- Hamburg városa
- CARNET - UPC Technology Center: A projekt vezetője
- DKV Debreceni Közlekedési Zrt., amely Debrecen városát képviseli
- Technische Universität Braunschweig, Niedersächsisches Forschungszentrum Fahrzeugtechnik (NFF)
- Catalonia-i Műszaki Egyetem
- Barcelona városa
- PTV Group, amely modellezéshez, szimulációhoz és optimalizációhoz nyújt szoftvertámogatást
- Otostolik Sp. Z O.O., online ételrendelési és asztalfoglalási platform
- Esplugues városa
- LMAD (Last Mile Autonomous Delivery), logisztikai szolgáltatóknak fejleszt kiszállító megoldásokat