Innovatív fáradtság figyelő rendszer

Lakosság
Városmenedzsment
Technológia
Sorszám:SCP/2025/001

Projekt alapadatai

  • Megvalósítási időszak: 2025. január 1. – 2025. december 31.
  • Résztvevő partnerek: IHF Digital Ltd, Edinburgh Trams, DKV Debreceni Közlekedési Zrt.
  • Vezető partner: Edinburgh Napier University (ENU)
  • Szakmai vezető: Professor Pat Langdon
  • Támogató: EIT Urban Mobility, amely az Európai Innovációs és Technológiai Intézet (EIT) kezdeményezése, amely az Európai Unió testülete.

Célja

A projekt célja egy kereskedelmi forgalomba hozatal előtt álló rendszer tesztelése, amely képes előre jelezni és megelőzni az emberi hibák (fáradtság, figyelmetlenség, munkaképtelenség, betegség) kialakulását.

Megvalósítás

Az IHF DIGITAL Ltd kifejlesztett egy könnyű, nem feltűnő okosórát és hozzá tartozó portot, amely gyűjti a járművezető biometrikus adatait, és olyan prediktív elemzést végez, amely felismeri a hibákat okozó körülményeket és megelőzi a fáradtsággal kapcsolatos incidenseket. A felhasználó biometrikus adatai Bluetooth-on keresztül jutnak el a központhoz. A port előzetesen feldolgozza az adatok egy részét, mielőtt biztonságosan a felhőbe küldi, ahol további elemzésen esnek át. Bármilyen, a felhasználó normájától eltérő fiziológiai és statisztikai eltérés (amelyet egyénileg előre teszteltek) esetén az eszköz piros/sárga riasztást ad mind a felhasználónak, mind a vezérlőteremnek, hogy a vállalati protokoll alapján intézkedjenek.

Partnerek fő hozzájárulása:

  • IHF Digital biztosítja a tesztelésre szánt eszközöket és a szükséges tréningeket
  • ENU a Közlekedéskutató Intézetén (TRI) keresztül biztosítja a projekt menedzsmentet, a projekt sikeres megvalósítása érdekében.
  • Edinburgh Trams az első „korai alkalmazója” a rendszernek, amely a validált műszaki megoldást átveszi és kidolgozza a használati utasításokat, folyamatokat.
  • DKV biztosítja a második kísérleti helyszínt az eszköz és a technológia bevezetésére.

Debrecen, mint teszt helyszín

A DKV szerepe a projektben, hogy biztosítsa kb. 30-50 önkéntes járművezető (villamos-, busz- és trolibuszvezetők, operátorok) képzését, felkészítését a projektben való részvételre. Feladatuk a technológia valós környezetben való alkalmazása. A tesztelés mellett a DKV a rendszer pontosságáról szolgáltat majd visszajelzéseket, felmérések elvégzésével járul hozzá a projekt sikerességéhez.